May 16, 2014

ZOR ZAMANLARDA OKUNACAK “UZUN” ÖYKÜLER

1.
Zor Zamanlarda Okunacak Öykü.
Böyle bir öykü var. Okudum (da) öykü zordu.


2.
Kadın bağırdı: “Çok düşlenmişsin aptal, git yıkan!”
Çocuk koştu, arınmak için düş’e girdi.


3.
Söyledi: “(İyi bir in) sansın.”
İçinden: “(Öyle) sansın.”


4.
Nehir kıyısında su boyunca ölümüme yürüdüm.
—Ama
Nehirde su olmadığını, şehirde nehir olmadığını öğrenince anladım.
Ağladım, suyun ölümüne.


5.
Aslan, iyi, anlam, bant, tok, sen, gözlük, insan, daha, in, san.


6.
Hayatım maden: Kazdıkça, kızdım.

7.
Araba, veledin kıçına vurdu. Velet ağladı. Sürücü arabadan indi. Veledin kıçına vurdu: Yok, bir şey. Velet güldü. Araba gitti. Diğer araba da veledin kıçına vurdu. Velet ağladı. Sürücü arabada öldü. Velet, ölü sürücünün kıçına vurdu: Yok, bir şey. Velet güldü. Araba patladı. Velet de öldü. İlk sürücü bunu gördü. Kendi kıçına döndü ya da özüne. İyice bir baktı: Yok, bir şey.

8.
Su şişelerini yan yana dizdi, hangisini içecekti? Tuttu, çay içti, demi az.

9.
Gazetedeki ilan için aramıştı kadın. Adam, “Hangi ilan?” diye sordu. Kadın haykırdı: “İş arıyorum.”  Adam, “Hangi gazete bari?”; Kadın “Maaş ne kadar?” dedi. Adam öfkelendi: “Yanlış numara.” Kadın ağlamaklıydı. “İstifa ediyorum.”

10.
Kasetin A yüzünü B yüzüne takmak için uğraştı Cemil. Bant, eline ayağına dolandı. Baktı olmuyor, A yüzünü kendi yüzüne taktı, B yüzünü yaktı. Mırılda-ya-nıyordu.

11.
Çok kısa yazdı. Uzun uzun okudu.

12.
Hıyarlar sert, sulu ve lezizdi: Kütür kütür.
Adamın biri bir gün tarladaki hıyarın tekini yedi. Adam, hıyarın tekiydi.
Hıyarlar sert, sulu ve lezizdi: Kütür kütür.

13.
Kalın camlı bir gözlükle, tavan arasında çıldırmıştı. Aşağıya bağırdı: “Geliyorum canım, gözlüğümü çaldırdım galiba.”


14.
Boynuma yağlı ilmeği geçirdim. Sandalyeyi tekmeledim. Sonra… Yok yok, yerde uzanırken yaptım bunu. O kadar cesur değilim.


15.
Sunulan şıkları duyunca göğsüm kabardı. Bir arkadaşa sorma hakkımı kullandım, o da susma hakkını kullandı. İlk soruda, öfk/neş/elendim.







No comments:

Post a Comment