July 28, 2011

Stellamara // Szerelem!

Stellamara'nın "The Seven Valleys" isimli albümü yanılmıyorsam 2004 ya da 2005'te yayınlanmıştı. 


Szerelem, albümdeki on iki şaheserden birisi.


Grubun solisti Sonja Drakulich. Çok yönlü enstrümancı Gari Hegedu'da kendisine refakat ediyor eşsiz müzik serüveninde.




Doğunun oryantalist öğelerini ve orta çağın, Balkanların müzik geleneklerini çok iyi bir biçimde işliyor bu çağdaş müzik neferleri. Mübarek Sonja'nın sesi, tıbbi tedavi amaçlı kullanılabilir, o derece yani.


Bu arada Szerelem, Macarca'da "aşk" anlamına gelirmiş de haberimiz yokmuş aziz takipçi.


Parçanın Macarca sözlerini verelim:


******************
Szerelem, szerelem, Átkozott gyötrelem, Mért nem virágoztál Minden fa teteje? Minden fa tetején, Diófa levelén, Hogy szakísztott volna, Minden leány és legény. Mert én is szakísztottam, El is szalasztottam, Én is szakísztottam, És el is szalasztottam. Ej de még szakísztanék


Ha jóra találnék, Ha jóra, ha szépre, A régi szeretőmre. Mhhhhhmmmhhhh S, a régi szeretőmért, Mit nem cselekednék, Tengerből a vizet, Kanállal lemerném. És a tenger fenekéről, Apró gyöngyöt szednék, És a régi szeretőmnek, Gyöngykoszorút kötnék
******************


No comments:

Post a Comment