August 30, 2012

Oğuz Atay // Korkuyu Beklerken


“(...) mesele bir şeyleri sıcak bir çorbanın kokusunu duyar gibi duyabilmekti. Bense bunu hiç becerememiştim. Ne tabiatı, ne insanları, ne de olup bitenleri hiç sevmemiştim; kendimi bile, kendi yaptıklarımı bile. (...) Ben bir şeyin taklidiydim; fakat aslımı bile doğru dürüst öğrenememiştim. Belki de bana ne olduğunu sonuna kadar okumamıştım. Yarabbim ne korkunç! Belki de birilerinden duymuştum, onlar da başka birilerinden duymuştu, başka birileri de... Ülkeme ve insanlarına kızmağa başladım: Kimsenin doğru dürüst okuduğu yoktu. Doğru dürüst hissetmesini bile beceremiyorlardı. Bu yüzden insan, duyduğu şeyleri söyleyen insanların kültürüne güvenemiyordu. Belki bu zavallılığın, bu yarım yamalaklılığın, bu gülünç durumun bile bir aslı, gerçek bir biçimi vardı. Düşünme! dedim kendi kendime, düşünme. Düşünmeyi bile bilmiyorsun.”  

Oğuz Atay // Korkuyu Beklerken (Sayfa 62)
İletişim Yayınları, 14. baskı, 2002, sf. 35-99 (Aynı isimli öykü)


No comments:

Post a Comment