September 15, 2012

Charles Bukowski // Sevimli Bir Aşk Hikayesi


Toplu iğneleri gözlerinin altından yavaşça çekip çantasına soktu.
“Güzelliğinle neden uğraşıyorsun? Kabullensene?”  
“Başka bir şey gördükleri yok da ondan. Bir bok değil güzellik. Uçar gider. Çirkin olduğun için talihlisin. Biri seninle ilgilendiğinde başka bir şey için olmadığını
biliyorsun.”
“Pekala,” dedim. “Talihliyim.”
“Çirkin olduğunu ima etmek istemedim. Başkaları için çirkin olabilirsin. Harikulade bir yüzün var aslında.”
“Teşekkür ederim.”
Birer içki daha içtik.
“Neler yapıyorsun?” diye sordu.
“Hiç. Bir bok yapmak gelmiyor içimden. İstek duymuyorum.”
“Ben de. Kadın olsaydın kendini satardın.”
“Bir sürü yabancı ile o denli yakın ilişki içinde olmak istemezdim. Yılardım”
“Haklısın. Yıldırıcı, her şey çok yıldırıcı.”

Charles Bukowski // Sevimli Bir Aşk Hikayesi

(“Kasabanın En Güzel Kızı” isimli öyküsünden)
Parantez Yayınları, Ocak 2001


No comments:

Post a Comment